Psichologas
Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai – padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti kurti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.
Psichologas mokykloje:
- Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus) bei mokytojus mokymosi, emocinių, elgesio bei bendravimo su bendraamžiais ar mokytojais šių problemų sprendimo klausimais;
- Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
- Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
- Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;
- Atlieka aktualius mokykloje psichologinius tyrimus atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius bei teikia rekomendacijas pagal gautas tyrimų išvadas;
- Kuria ir įgyvendina pradinėje mokykloje psichologinių sunkumų prevencines programas, padedančias išvengti asmenybės ir ugdymosi problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;
- Bendradarbiauja su tėvais (globėjais), mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, siekiant padėti vaikams, turintiems psichologinių sunkumų.
Kada kreiptis į mokyklos psichologą?
- Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos, nepasitikintis savimi;
- Turi mokymosi sunkumų;
- Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika;
- Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
- Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.);
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
- mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
- į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai);
- kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų) sutikimą.
Psichologės Simonos Velikienės 2024–2025 m. m. konsultacijų laikas
Savaitės diena Mokinių, tėvų, pedagogų, klasės auklėtojų ir kitų
specialistų konsultavimas mokyklojePirmadienis 08.30 – 14.00 val. Antradienis 08.30 – 13.30 val. Trečiadienis 08.30 – 13.30 val. Ketvirtadienis 08.30 – 10.00 val. 11.30 – 14.30 val. Penktadienis – Susisiekti su specialistu galite per el. dienyną ar el. paštu simona.velikiene@gmail.com
Rekomenduojama literatūra tėveliams:
- Erkert (2011). Žaidimai agresijai įveikti. Vilnius, Presvika.
- Faber, E. Mazlich (1999). Kaip kalbėti, kad vaikai galėtų mokytis – namie ir mokykloje. Kaunas, „Gardenija“.
- Kurienė (2016). Kaip užauginti žmogų. Mintys iš vaikų psichologo smėlio dėžės. Vilnius, Alma littera.
- Miller (2010). Gabaus vaiko drama ir tikrosios savasties paieška. Vilnius, Vaga.
- Tiefenbacher (2012). Kodėl mano vaikas kaprizingas? UAB „Ramduva“.
- Tynan (2012). Kaip pažadinti vaiko genialumą? Vilnius, Presvika.
- Czisch (2007). Vaikai gali daugiau. Kitokia pradinė mokykla. Vilnius, Kronta.
- Faber, E. Mazlish (2009). Kaip kalbėti su vaikais, kad jie klausytų ir kaip klausyti, kad vaikai kalbėtų. Vilnius, Vaga.
- Champman, R. Campbell (2008). Penkios vaikų meilės kalbos. Kaip išmokti vaiko meilės kalbą. Vilnius, Alma littera.
- Cameron, E. Lively (2015). Kaip ugdyti vaikų kūrybingumą. Vilnius, Alma littera.
- Gray (2012).Vaikai kilę iš dangaus. Pozityvūs vaikų auklėjimo metodai. Vilnius, Alma littera.
- Senior (2015). Tėvystės paradoksai. Kaip vaikai keičia tėvų gyvenimus. Vilnius, Alma littera.
- W. James, R. Friedman, dr. L. Landon Matthews (2009). Kai sielvartauja vaikai. Vilnius, Tyto alba.
- Deny (2011). Tėvų autoritetas. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Deny (2012). Kaip sklandžiai mokytis: įveikime mokymosi sunkumus. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Molicka (2007). Terapinės pasakos. Vilnius, Vaga.
- Miniere (2008). Pirmasis laiptelis. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Druckerman (2013). Vaikų auklėjimas pagal prancūzus. Vilnius, Alma littera.
- Ruth (1999). Nebijokite drausminti vaikų. Vilnius, Tyto alba.
- Langis (2012). Mokėkime savo vaikui pasakyti „ne“: kaip palaikyti gerus santykius su vaikais ir išsaugoti savo autoritetą. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Žukauskienė (2001). Kodėl vaikai neklauso. Vilnius, leidybos centras.
- Biddulph (2010). Laimingų vaikų paslaptis. Vilnius, Vaga.
- Dreikurs, V. Soltz (2007). Laimingi vaikai. Vilnius, Vaga.
- V. Levi (2013). Nestandartinis vaikas, arba Kaip auklėti tėvus. Vilnius, Alma littera.
Naudingos nuorodos tėvams:
- Apie pozityvią tėvystę: http://www.pozityvitevyste.lt/lt/patarimai-tvams.
- Apie pasiruošimą eiti į mokyklą: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-08-27-ruosiames-i-mokykla-be-baimes/45237.
- Apie pagalbą vaikui mokantis reikšti pyktį: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-01-21-vytis-valantinas-vaikas-mokosi-pykti/112881.
- Apie žaidimų reikšmę vaikui: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/tas-mislingas-vaiku-zaidimas/16753.
- Apie animacijos poveikį vaikams: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/animacija-vaikams-pliusai-ir-minusai/13866.
- Apie tėvų teigiamą pavyzdį vaikams: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/-ko-ir-kaip-vaikai-mokosi-is-musu/12474.
- Apie pagalbą vaikui pykstant: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/kaip-padeti-vaikui-kai-jis-pyksta/12447.
- Apie vaikų gebėjimą suprasti kitų emocijas: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/apie-vaiku-empatija-gebejima-suprasti-kitu-emocijas/13255.
Naudingos nuorodos mokytojams:
- Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro internetinė svetainė – http://www.sppc.lt.
- Apie mokytojų patiriamą stresą: http://www.biblioteka.vpu.lt/pedagogika/PDF/2006/84/bl48-52.pdf
- Apie „Z“ kartos mokinių pedagoginius, psichologinius bruožus: http://www.sppc.lt/index.php?1032120711 (knyga pdf formatu)
- Mokomasis filmas mokytojų „perdegimui“ išvengti: https://www.youtube.com/watch?v=qAY3UoZVKMI.
- Pagalba mokytojui pamokoje: http://www.sac.smm.lt/images/file/e_biblioteka/3_Metodine_veikla_mokytojo%20ir%20mokinio%20kompetencijoms%20ugdyti.pdf.