Stažuotė Suomijoje

posted in: Naujienos | 0

2025 m. balandžio 22-25 dienomis mūsų mokyklos pradinių klasių mokytojos Gražina, Laimutė, Gabrielė, Violeta, Vita ir logopedė Luka kartu su kitais Vilniaus TŪM mokyklų mokytojais lankėsi Suomijoje, Tamperės mieste. Vizitai į Suomijos mokyklas buvo pedagogų kompetencijų tobulinimo programos „Fenomenais grįstas ugdymas (FGU)“ dalis.

Stažuotės metu aplankėme tris Suomijos mokyklas, taip pat turėjome paskaitas apie Suomijos švietimo raidą. Fenomenais grįstas ugdymas Suomijoje yra taikomas nuo pat ankstyvojo ugdymo, kurio esmė yra reiškinių tyrinėjimas. Mokiniai mokosi per tyrinėjimą, patys kelia klausimus, ieško atsakymų, kuria projektus. FGU skatina vaikus bendradarbiauti, kūrybiškai mąstyti, kurti. Fenomenų pasirinkimas ir projektų struktūra gali būti labai įvairūs, atsižvelgiant į mokinių amžių bei juos dominančias sritis. Projektai gali būti įgyvendinami tiek vienos pamokos metu, tiek apimti kelis mokomuosius dalykus (ilgalaikiai projektai). Šios stažuotės metu didelis dėmesys buvo skiriamas ir praktiniams mokymo metodams, kaip FGU galime taikyti ir mūsų ugdymo procese.

Pedagogų emocinės gerovės stiprinimas

posted in: Naujienos | 0

Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla įgyvendindama TŪM programą ir siekdama stiprinti pedagogų emocinę gerovę organizavo mokymus „Mokyklos pedagogų kompetencijų stiprinimas, dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais“, kuriuos vedė Žmogaus studijų centras. Veiklos įgyvendintos 2024 m. lapkričio 6 iki 2025 m. gegužės 31 d. laikotarpyje.

Mokymų metu buvo nagrinėtos šios temos:

  • Streso prigimtis, poveikis ir pasekmės. Pedagogams suteiktos sisteminės žinios apie streso fenomeną, jo ilgalaikį ir trumpalaikį poveikį bei supažindinta su šiuolaikiniais mokslu grįstais streso valdymo metodais.
  • Praktiniai streso valdymo metodai. Išbandyti streso valdymo metodai ir formuojami taikymo įgūdžiai.
  • Streso valdymas integruojant virtualią realybę (VR) ir biogrįžtamąjį ryšį.
  • Organizuotos supervizijų grupės, kurių metu su dalyviais aptartos jiems aktualios kasdienės veiklos situacijos bei atrasti efektyvius veiklos būdus per tarpusavio pasidalinimą, naujų veiklos metodų išbandymą, srities profesionalo įžvalgų pasidalinimą.
  • Individualios konsultacijos, kurių metu konsultuojami pedagogai, siekiant stiprinti emocinę gerovę.

Mokyklos pedagogai jaučiasi sustiprėję ir gebantys geriau atpažinti ilgalaikį ir trumpalaikį stresą bei turintys daugiau įgūdžių ir būdų jį suvaldyti.

Bendra tarptautinio projekto „Talking ART“ mokinių darbų paroda

posted in: eTwinning, Naujienos | 0

Visus mokslo metus kurtas eTwinning projektas „Talking ART“ sėkmingai įgyvendintas!

Gegužės 28 d. vykusiame online susitikime 7 šalių mokytojos iš Lietuvos, Čekijos, Graikijos, Slovakijos, Portugalijos, Italijos ir Ispanijos – pasidžiaugė pasiektais tikslais – paskatinti mokinius domėtis įžymiaisiais Europos menininkais ir pastiprinti jų skaitmeninius, kūrybinius ir komunikavimo gebėjimus. Mokinių įsivertinimo apklausa parodė, kad nuo šiol projekto dalyviai atidžiau žvelgs į meno kūrinius, juk projekto pavadinimas „Kalbantis MENAS“ siunčia žinutę, kad meno kūrinys „prakalba“ – jei atidžiai jo klausaisi, ar į jį įsižiūri.

Kviečiame į finalinę bendrą tarptautinę virtualią parodą, į kurią sukelti geriausi, projektui parinktų menininkų originalių kūrinių detales ir nuotaiką tiksliausiai atskleidusieji mokinių piešiniai. Parodoje pamatysite ir Europos vaikų nupieštus, M. K. Čiurlionio paveikslo „Pasaka“ įkvėptus darbus.

Apie projektą anglų k. mokytoja Renata trumpai papasakojo Vilniaus knygų mugėje sutiktam M.K. Čiurlionio provaikaičiui Rokui Zubovui. Įžymusis pianistas, jau kelis metus visą savo laiką ir energiją skiriantis artėjančioms M. K. Čiurlionio 150-osioms gimimo metinėms – pasidžiaugė, kad ir Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla savo tarptautiniu projektu įsilieja į šį prasmingą mūsų šaliai paminėjimą.

Te ir toliau mus kalbina Čiurlionio kūriniai! Išgirskime! Pamatykime!

Tikybos konkursas ketvirtokams „Esu katalikas“

posted in: Naujienos | 0

Kovo mėnesį mūsų mokyklos ketvirtokų komanda: Jonas, 4a, Patricija, 4c, Mykolas, 4c, Brigita, 4d, dalyvavo Vilniaus arkivyskupijos Katechetikos centro organizuotame konkurse „Esu katalikas“. Konkurse dalyvavo 35 ketvirtokų komandos iš visos Vilniaus arkivyskupijos. Gegužės 8 d. Bažnytinio paveldo muziejuje vyko laureatų apdovanojimo šventė.

Pirmiausiai vaikams ir mokytojams buvo organizuota edukacinė programa „Buvau keleivis. Jeruzalė, Roma, Santjago de Kompostela“. Pagrindiniai piligrimų keliai nuo amžių vedė į tris miestus: Jeruzalę, Kristaus mirties ir prisikėlimo vietą, Romą, kur palaidoti du didieji apaštalai šv. Petras ir šv. Paulius, ir Santjago de Kompostelą, prie šv. Jokūbo Didžiojo kapo. Išeiti į kelią – tai ne tik atsižadėti saugumo, bet ir įveikti savo ydas ar silpnumą. Kelias veda ne tik geografiškai tolyn, bet ir gilyn link širdies, aukštyn link Dievo. Ketvirtokai keliavo visais trimis keliais: apžiūrėjo kelionės simbolius, atliko edukacines užduotis, į piligrimo pasą surinko visų aplankytų vietovių antspaudus.

Vėliau šventės dalyviai pasigamino piligrimo ženkliuką ir, kaip dera tikriems keliautojams, pasistiprino skaniomis vaišėmis.

Šventės pabaigoje buvo paskelbti ir apdovanoti laureatai. Paaiškėjo, kad „Žiburio“ komanda, įveikusi 33 mokyklas ir nusileidusi tik Filaretų pradinei, užėmė II vietą. Vaikams pasiruošti konkursui padėjo tikybos mokytoja Lina Jakučionienė.

„Atliekų kultūra“ egzaminas

posted in: Naujienos | 0

Balandžio 17 d. 2c klasės mokiniai paskatinti savo klasės mokytojos Kristinos dalyvavo „Atliekų kultūra“ egzamine. Mūsų mokyklos 2c klasės mokiniai buvo vieni iš aktyviausių egzamino dalyvių tarp visų Vilniaus miesto mokyklų klasių. Klasei skiriamas prizas – nemokamas apsilankymas baseine. Ačiū mokytojai Kristinai už Aplinkosauginį švietimą, o mokiniams – už gerus rezultatus. Tikime, kad egzaminas buvo ne tik iššūkis, bet ir įkvėpimas gyventi dar tvariau.

Integruotos anglų kalbos ir dailės pamokos eTwinning projekte „Talking ART“

posted in: eTwinning, Naujienos | 0

Anglų kalbos mokytojos Renatos vadovaujami Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos 4 klasių mokiniai, ruošdamiesi M. K. Čiurlionio gimimo metinėms toliau sėkmingai vykdo eTwinning projektą „Talking ART“. Septynių Europos šalių (Lietuvos, Čekijos, Graikijos, Slovakijos, Portugalijos, Italijos ir Ispanijos) mokiniai Canva įrankio pagalba sukūrė bendrą e-knygą () apie septynis savo šalių menininkus, tarp kurių ir M.K. Čiurlionis.

Perskaitę e-knygą, jautėmės pasiruošę virtualiam partnerių susitikimui, kuris įvyko kovo 20 dieną. Online susitikimo metu sužaidėme Kahoot‘ą „Kas geriausiai pažįsta 7 menininkus?“ Sveikinome ir plojome 3 nugalėtojams iš Graikijos ir Slovakijos. Mūsų mokyklos mokinės Sofija ir Elzė iš 4d klasės užėmė garbingą 9-ąją vietą tarp 92 Kahoot dalyvių. Susitikimo pabaigoje vaikai, neudodami Mentimeter įrankį, įvardino, kas projekte iki šiol jiems labiausiai patiko. Mokiniams ypač patiko pats kahoot žaidimas, online susitikimas, bendravimas su vaikais iš kitų šalių.

Kovo – balandžio mėnesiais ketvirtokai turėjo integruotas anglų kalbos – dailės pamokas, kuriose kartu su savo mokytojomis Violeta, Laimute, Gražina ir Gabriele piešė pagal šalių-partnerių mokinių sukurtus detalius aprašymus – žymiuosius Europos dailininkų paveikslus (nematę originalo). Suskaitmeninti mūsų mokinių darbai sukelti į „Žiburio“ ketvirtokų virtualią parodą. Užsukti į mokinių piešinių galeriją, galite ir nuskanavę QR kodą.

Šiuo metu su mokiniais patys „lankomės“ galerijoje, lyginame savo piešinius su dailininkų originalais ir bandome išrinkti po 3 geriausius mokinių piešinius, t.y. tiksliausiai perteikusius originalių kūrinių detales ir nuotaiką. Šie darbai bus įtraukti į finalinę bendrą tarptautinę virtualią parodą, kurioje pamatysime ir Europos vaikų nupieštus, M. K. Čiurlionio paveikslo „Pasaka“ įkvėptus darbus.

Stažuotė Lisabonoje

posted in: Naujienos | 0

Kovo 23-29 dienomis Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Renata Keliotienė stažavosi Lisabonoje – pasinaudojusi NŠA projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ suteikta galimybe profesinės kvalifikacijos tobulinimui. Laimėjusi stažuotės paraišką, mokytoja pasirinko European Teachers Academy parengtą kursą „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom“ (IKT įrankiai kūrybingai ir bendradarbiaujančiai klasei), siekdama pastiprinti skaitmeninį raštingumą ir pagilinti savo žinias, kaip naudojant dirbtinio intelekto AI įrankius, sukurti įdomesnį ir mokinius labiau motyvuojantį pamokų turinį.

Pasirinktas kursas leido susipažinti su tokiomis internetinėmis programomis ir internetinėmis aplinkomis, kaip – ClassroomScreen, DigiScreen, Goosechase, Conker, Copilot, Padlet, Tricider, įvairesnėmis QR kodų panaudojimų galimybėmis. Mokytoja Renata džiaugiasi itin aukšta kurso kokybe ir tikisi, kad įgytos žinios ir tolesnė pažintis su atvertomis mobiliomis aplikacijomis ir kitomis skaitmeninėmis programėlėmis, padės kurti mokymo turinį, pritaikytą mokymo kontekste pagal atnaujintas ugdymo programas.

Balandžio 17 dieną mokytoja skaitė pranešimą apie stažuotę mokyklos mokytojų metodinei grupei, kur pasidalino įgyta patirtimi, parodė kelis DI įrankius bei paskatino ir padrąsino kolegas pildyti NŠA paraišką ir rinktis pedagoginės kvalifikacijos kėlimo kursą pagal savo ir mokyklos pasirinktas pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetines sritis.

1 2 3 4 5 86