Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos mokytojai besiruošdami naujiems mokslo metams dalyvavo seminare „Integruotų projektų valdymas sprendžiant aktualias vaikui problemas“, kurį vedė Vilniaus „Šviesos“ pradinės mokyklos mokytojos: mokytoja ekspertė Alma Balnienė ir mokytoja metodininkė Renata Zakarienė.
Seminaro pradžioje mokytojos pristatė savo klasėse įgyvendintus projektus, kurių įgyvendinimas paremtas PBL (Project Based Learning) principu, kai vaikui aktualus klausimas pateikiamas kaip problema, o klausimas formuojamas atsižvelgiant į ugdymo turinį. Tai ugdymo metodas, kai ugdymasis vyksta per kiekvieno mokinio patirtį. Mokytojos klasėse įgyvendino projektus, kurių probleminiai klausimai buvo „Kodėl reikia skaityti?“, „Ar maistas man suteikia energijos mokytis?“, „Mano šeimos ledai“, „Kaip sukurti žaidimų kambarį, kuriame maži vaikai išmoktų apie gyvūnų bendruomenes?“, „Ar mano pasaulyje gali būti viskas apvalu?“. Kuriant probleminį klausimą svarbu, kad jis būtų atviras, įtraukiantis ir atspindintis realų gyvenimą, susietas su bendrosiomis ugdymo programomis. Jei nerandama realaus pritaikymo galima siūlyti mokiniams persikelti į praeitį, ateitį ar kitą vietą. Probleminio klausimo atsakymo negalima rasti internete (non googleabal). Vykdydamos projektus dažnai naudojo ir mąstymo žemėlapius.
Projektinio metodo taikymas skatina mokinius dirbti grupėse, kelti probleminius klausimus. Šio metodo taikymo eiga:
- Diskusija
- Tyrimas
- Susipažinimas su mokomąją medžiaga
- Praktinė veikla
- Darbas grupėse
- Produkto kūrimas
- Vertinimas
- Sklaida
Pristatant probleminio klausimo projektus labai svarbu mokiniams pateikti vertinimo rubrikas, kuriose pateikiame skirtingi pamatuojami vertinimo kriterijai bei jų lygiai.
Prieduose pateikiamos seminaro skaidrės ir dalomoji medžiaga.