Mokymai „An inclusive classroom: how to give equal access and resources to all stu-dents”

posted in: ERASMUS+, Naujienos | 0

Lapkričio mėnesį Vilniaus „Žiburio” pradinės mokyklos mokytojos Gražina ir Rimanta dalyvavo savaitės trukmės mokymuose įgyvendinant KA101 Erasmus+ projektą „Įtraukusis ugdymas – kiekvienas yra svarbus”, tema „An inclusive classroom: how to give equal access and resources to all students”. Mokymai vyko Italijos mieste Paduvoje, kuris garsus savo universitetu. Šis universitetas – vienas garsiausių pasaulyje (įkurtas 1222 m.), jame dėstė ir Galilėjas Galilėjus. Dar daug įdomių dalykų sužinojome organizuotoje ekskursijoje po Paduvą. Ypatingos dvasios įkvėptos dalyvavome mokymuose kartu su mokytojomis iš visos Europos: Vokietijos, Belgijos, Ispanijos.

Puiki dėstytoja dr, Katherine Amstrong pristatė kursų tikslus, pateikdama pavyzdį apie “Embracing diversity” – įvairovės priėmimas, kalbėdama apie “Eguality” – lygias galimybes ir pabrėždama “Equity” – teisingumo svarbą.

Paskaitų metu daug dėmesio buvo skiriama praktinėms veikloms, pateikiami aktyvaus darbo metodai, žaidimai („Nueik kelią užrištomis akimis“ – skatinamas pasitikėjimas kitais žmonėmis; „Nupiešk piešinį” – dėmesys gebėjimui klausytis, išgirsti, atlikti užduotį tiksliai, kaip nurodyta, gebėjimas tiksliai, aiškiai pateikti užduotį; „Kuponų sistema” – tai būdas atsilyginti už tinkamą elgesį. Ši sistema skatina visų mokinių teigiamą elgesį; „Laikrodis” – skatina bendravimą, punktualumą).

Labai svarbi mokymų dalis buvo mokytojų pasidalijimas savo darbo patirtimi, diskusijos, aptarimai. Praktinių užsiėmimų metu buvo akcentuojamos pagrindinės mokymo ir mokymosi strategijos: tarpusavio ryšio stiprinimas, vaiko individualių pomėgių ir interesų supratimas, maksimalaus pasirinkimo spektro pateikimas, pozityvus įsitraukimas, susitarimų laikymasis. Susitarimai, vadinamieji elgesio kontraktai, yra labai svarbūs. Jais turi būti apibrėžiama kiekvieno dalyvio atsakomybė. Vaikas irgi yra įtraukiamas į procesą. Dėstytoja pabrėžė, kad taisyklės, susitarimai turi būti aiškūs, paprasti, išlikti nuoseklūs, nepriklausomai nuo vietos ar aplinkybių.

Dėstytoja Katherine pravedė mums jogos užsiėmimą, akcentuodama ir mokytojų emocinės būsenos sveikatą ir svarbą.